سوالات متداول

1چرا از سایت رزرواسیون آنلاین جاباما برای رزرو اقامتگاه استفاده کنیم؟

جاباما سایت رزرو آنلاین هتل و اقامتگاه است. می‌توانید با دسترسی به بانکی از اطلاعات هتل‌های ایران، اعم از قیمت، مشخصات و موقعیت جغرافیایی در کوتاه‌ترین زمان، بهترین و مطمئن‌ترین انتخاب را انجام دهید. همکاران ما در جاباما بصورت شبانه روزی پشتیبان رزرو شما خواهند بود تا در صورت بروز هرگونه مشکل یا سوال در زمینه رزرو هتل‌ و اقامتگاه، شما را همراهی ‌کنند. با رزرو محل اقامت خود در جاباما، با اطمینان سفر کنید.


2چگونه می‌توان در جاباما ثبت نام کرد؟

کاربران محترم می‌توانند با وارد کردن ایمیل، شماره تماس و رمزی اختصاصی برای ورود به بخش کاربری خود در سایت عضو شوند و در هر زمان برای رزرو اقامتگاه مورد نظر، از همان نام کاربری و رمز عبور جهت ورود به سایت استفاده کنند.


3آیا اطلاعات اقامتگاه‌ها که بر روی سایت قرار گرفته شده، درست بوده و قابل استناد است؟

اطلاعاتی که بر روی سایت قرار داده شده، توسط کارشناسانی متخصص جمع آوری و تدوین شده اند. این اطلاعات از سمت هتل‌ و اقامتگاه‌ها اعلام شده و قابل استناد است.


4روش و نحوه جستجوی اقامتگاه‌ها به چه صورت است؟

برای جستجوی اقامتگاه ها باید در پنجره جستجو، ابتدا شهر یا نام هتل مورد نظر را نوشته و تاریخ را مشخص کنید و بر روی کلید جستجو کلیک کنید.

در صورت نیاز به تغییر مواردی که در قسمت جستجو وارد کرده‌اید در هر صفحه می‌توانید از منوی بالا برای تغییر در مقادیر وارد شده، استفاده فرمایید.


5آیا هر شخص می‌تواند برای دوستان و بستگان خود رزرو انجام دهد؟

بله، تنها با اعلام نام یکی از مسافرین به عنوان سرپرست می‌توان رزرو اقامتگاه مورد نظر را انجام داد.


6رزرو اقامتگاه به چه روشی امکان پذیر است؟

هر فرد می‌تواند محل اقامتگاه خود را انتخاب کرده و با وارد کردن تاریخ رفت و برگشت یا مدت اقامت خود و کلیک بر روی کلید رزرو، در لیست مسافرین هتل قرار بگیرد. در صورت پرداخت هزینه اقامتگاه و دریافت واچر، رزرو اقامتگاه قطعی خواهد شد.


7در صورت مواجه شدن با مشکل در زمان رزرو چه کاری باید انجام داد؟

در صورت بروز هرگونه مشکل در زمان رزرو با همکاران واحد پشتیبانی جاباما (با شماره تلفن 02124580580) تماس حاصل فرمایید.


8مبلغ درج شده و قابل پرداخت، کل هزینه‌ای است که باید پرداخت کرد؟

بله، در زمان رزرو مبلغی که نمایش داده می‌شود، کل هزینه‌ای است که باید پرداخت شود.


9قیمت‌های روی سایت ممکن است تغییر کند؟

بله، در صورت تغییر قیمت از سوی هتل، قیمت مندرج بر روی سایت تغییر پیدا خواهد کرد. این تغییر بر اساس تغییر فصل صورت می‌پذیرد. صنعت توریسم در شهرهای مختلف طبق تغییرات آب و هوایی‌شان، تغییر می‌کند. در واقع اقامت در این شهرها در فصول مختلف، دارای قیمت‌های متفاوتی است.


10واچر چیست؟

رسید پرداخت و تاییدیه رزرو اقامتگاه را "واچر" می‌گویند. واچر پس از پرداخت از سوی سیستم رزرواسیون جاباما صادر می‌گردد و در اختیار رزرو‌کننده قرار خواهد گرفت.


11در صورت رویت پیام پرداخت ناموفق چه اتفاقی رخ خواهد افتاد؟

در صورت مشاهده خطای پرداخت ناموفق از سوی درگاه بانک تا 72 ساعت کاری مبلغ پرداختی به حساب مسافر بازخواهد گشت. در صورت رویت هرگونه مشکل و مغایرت می‌توان با مراجعه به بانک صادرکننده کارت بانکی، مشکل را پیگیری کرد.


12برای ورود به اقامتگاه (Check in) چه مدارکی لازم است؟

برای ورود به محل اقامت مدارکی نظیر شناسنامه و کارت ملی لازم بوده و برای افراد متاهل همراه داشتن شناسنامه الزامی است.


13آیا می‌توان زودتر از موعد مقرر به محل اسکان خود وارد یا دیرتر از زمان اعلام شده خارج شد؟

برای حل این مشکل باید با رزرواسیون اقامتگاه هماهنگ شود تا در صورت خالی بودن اقامتگاه و پرداخت هزینه اضافی از اتاق مورد نظراستفاده گردد.


14آیا نظرات مسافرین در جاباما جایگاهی دارد؟

جاباما برای نظرات مسافرین گرامی ارزش ویژه‌ای قائل بوده و در صورت مطابقت با "قوانین درج نظرات" آن‌ها را برای دیگر مسافرین به نمایش می‌گذارد. جاباما تصمیم دارد تا تجربه دیگر مسافرین را برای کاربران سایت بازگو کند تا مطابق انتظارشان اقامتگاه مناسبی را انتخاب کنند.


15کد رزرو آنلاین جاباما چیست؟

کد رزرو آنلاین جاباما، شماره‌ای یکتا و خاص است که در صورت بروز هر گونه مشکل و سوال می‌توان با اعلام آن کد به واحد پشتیبانی اطلاعات لازم در رابطه با پیگیری رزرو و مواردی از این قبیل را به این واحد انتقال داد و در کمترین زمان پاسخ صحیحی دریافت کرد.


16مزایای عضویت در خبرنامه چیست؟

در صورت عضویت در خبرنامه سایت جاباما می‌توانید به راحتی از اخبار و پیشنهاد های شگفت انگیز با خبر شوید.


17قیمت سایت جاباما چرا از برد هتل کم‌تر است؟

با در نظر گرفتن تعداد بالای رزرو سالیانه و بستن قرارداد با بهترین نرخ‌ها باعث شده تا قیمت رزرو هتل بر روی سایت جاباما نسبت به قیمت برد هتل‌ها کم‌تر و ارزان‌تر ارائه شود. سایت جاباما میزان کارمزد خود را کم کرده است تا قیمت مندرج بر روی سایت نسبت به سایر رقبا هم کاهش یابد.


18آیا تغییر مشخصات مانند نام نفرات یا تاریخ اقامت امکان پذیر است؟

برای تغییر مشخصات مسافرین می‌توان با بخش پشتیبانی هماهنگی لازم انجام شود ولی برای تغییر تاریخ اسکان یا اقامتگاه مورد نظر لازم است رزرو پیشین کنسل گردد و رزرو جدیدی ثبت شود.


19در صورت فراموش کردن جزییات یا گم شدن واچر چه کاری می‌توان انجام داد؟

هر فرد با مراجعه به بخش لیست سفارشات در قسمت کاربری خود، پیشینه سفارشات خود را می‌تواند مشاهده کند. در صورت نداشتن رمز عبور یا فراموش کردن نام کاربری، با بخش پشتیبانی تماس حاصل کرده و با اعلام کد ملی مسافران می‌توان واچر خود را دوباره دریافت کرد.


20در چه ساعاتی واحد پشتیبانی پاسخ‌گوی سوالات کاربران هستند؟

واحد پشتیبانی سایت جاباما به صورت شبانه روزی در حال پاسخگویی به تماس مسافرین و کاربران گرامی است.


21 علت تکمیل فرم ملاحظات در زمان ثبت سفارش چیست؟

در صورت وجود هر گونه ملاحظات خاص و ویژه در خصوص شرایط استقبال، اتاق و... مسافران گرامی می‌توانند در این قسمت به آن اشاره کنند تا همکاران جاباما به اقامتگاه مورد نظر انتقال دهند.


22شمارنده عددی در انتهای ثبت نهایی سفارش چه چیزی را نمایش می‌دهد؟

این شمارنده زمان مورد نیاز برای پیگیری و تماس همکاران واحد پشتیبانی با مسافر را نشان می‌دهد.


23مسافر در صورت اتمام زمان اعلام شده به منظور اتصال به درگاه بانک و پرداخت چه عملی را باید انجام دهد؟

در صورت اتمام زمان اعلام شده و عدم پرداخت، کاربر می‌تواند با انتخاب گزینه بررسی مجدد روند سفارش را دوباره به جریان بیاندازد.


24در صورت عدم موجودی اقامتگاه چه مراحلی طی خواهد شد؟

در زمانی که اقامتگاه مورد نظر ظرفیت خالی نداشته باشد، همکاران پشتیبانی ما با کاربر تماس حاصل خواهند کرد. در این زمان برای تغییر محل اقامت می‌توان از گزینه تغییر سفارش استفاده کرد تا به صفحه جست و جو باز گردند.


25چرا دربرخی موارد با وجود امکان ثبت رزرو، پس از بررسی، پیام عدم موجودی نمایش داده می شود؟

   - عدم هماهنگی مسئولین رزرواسیون اقامتگاه ها در اعلام ظرفیت و تعیین تعداد اتاق های موجود هتل و اقامتگاه ها در تاریخ مورد نظر    
    - اعلام موارد خاص نظیر خرابی ها و مشکلات تاسیسات در زمان قطعی کردن رزرو    
    - قرار گرفتن رزرو در بازه های پیک و ایجاد مشکل در جدول ظرفیت رزرو هتل؛ به این معنا که ممکن است مسافر در ایام تعطیلی سه روزه ، برای دو روز رزرو ثبت نماید و هتل فقط رزروهای سه روزه را تایید نماید.    
    - اعلام حداقل روزهای رزرو توسط اقامتگاه در زمان قطعی نمودن؛ به عنوان مثال فقط رزروهایی با حداقل سه شب اقامت را تایید نماید.    
    - اعلام اتمام ظرفیت، لحظاتی پیش از ثبت رزرو    
    - خالی نگه داشتن ظرفیت برای رزرو جاری که در حال قطعی شدن است.    
    - موارد امنیتی نظیر ورود مقامات بلندپایه و یا موارد پیش بینی نشده