بعد از رزرو هتل، برای اقامتی بهتر حتما این نکات را رعایت کنید

بعد از رزرو هتل، برای اقامتی بهتر حتما این نکات را رعایت کنید

اقامت در هتل بخش مهمی از سفر را تشکیل می‌دهد. تا به حال درباره‌ی نکات لازم برای رزرو هتل برایتان زیاد گفته‌ایم اما اقامت در هتل نیز ظرافت‌ها و ریزه‌کاری‌های خودش را دارد. آشنایی با این نکات به شما کمک می‌کند در هتل اقامتی آسوده، امن و به مراتب راحت‌تر داشته باشید.

آدرس هتل را روی نقشه بررسی کنید

در مطالب قبلی هم گفتیم که محل هتل و دسترسی آن را در نظر بگیرید. بیشتر سایت‌های رزرو آنلاین هتل موقعیت هتل را روی نقشه نمایش می‌دهند. بعد از رزرو هتل، فاصله‌ی آن با فرودگاه و جاهایی را که می‌خواهید بروید، روی نقشه ببینید و فاصله و دسترسی‌شان را با هتل محل اقامتتان بسنجید. ایستگاه اتوبوس، مترو، رستوران‌ها، مراکز دیدنی و خرید نزدیک هتل را شناسایی کنید و خلاصه به محیط اطراف هتل اشراف کامل داشته باشید. مثلا بیشتر هتل‌های استانبول در منطقه‌ی تقسیم یا سلطان احمد هستند و دسترسی خوبی به مراکز دیدنی و وسایل حمل و نقل عمومی دارند.  

لوازم مناسب و اندازه ببرید

البته دوست دارید سبک سفر کنید و عادت ندارید بار زیادی دنبال خودتان بکشید، قبل از سفر با هتل تماس بگیرید و از وجود سشوار، ملحفه، دمپایی، حوله، شوینده و هر چیزی می‌خواهید در هتل داشته باشید، مطمئن شوید. مثلا امروزه بسیاری از هتل‌ها سشوار یا چای‌ساز دارند. البته بسیاری از مسافران عادت به لوازم شخصی خودشان را دارند. اگر لوازم هتل کامل بود، برای خودتان می‌توانید کمی قهوه آماده یا چای کیسه‌ای و لوازم مخصوص مانند چشم‌بند خوابتان را ببرید.

البته دوست دارید سبک سفر کنید و عادت ندارید بار زیادی دنبال خودتان بکشید، قبل از سفر با هتل تماس بگیرید و از وجود سشوار، ملحفه، دمپایی، حوله، شوینده و هر چیزی می‌خواهید در هتل داشته باشید، مطمئن شوید. مثلا امروزه بسیاری از هتل‌ها سشوار یا چای‌ساز دارند. البته بسیاری از مسافران عادت به لوازم شخصی خودشان را دارند. اگر لوازم هتل کامل بود، برای خودتان می‌توانید کمی قهوه آماده یا چای کیسه‌ای و لوازم مخصوص مانند چشم‌بند خوابتان را ببرید.

کارت ویزیت هتل را از پذیرش بگیرید

بعد از ورود به هتل و دریافت کلید، از پذیرش هتل کارت ویزیت هتل را بگیرید. این کار به خصوص در سفرهای خارجی بسیار بهتان کمک می‌کند. نشانی و شماره تلفن هتل روی کارت نوشته شده و حتی اگر مسیر هتل را گم یا فراموش کنید، کارت ویزیت را به راننده‌گان تاکسی یا شهروندان نشان دهید تا شما را راهنمایی کنند. در بعضی مواقع نیز که هتل‌هایی با نام مشابه در یک شهر وجود دارند، رانندگان تاکسی‌ها گاهی مسافران را به هتل اشتباهی می‌رسانند. با نشان دادن کارت ویزیت به راننده تاکسی از این موارد جلوگیری می‌کنید.

از پذیرش بخواهید در جای مناسب بهتان اتاق بدهد

معمولا اتاق‌های طبقات بالا و دور از آسانسور آرام‌تر و مناسب‌ترند. همچنین اتاق‌هایی که در انتهای راهروها قرار دارند آرامش بیشتری دارند. چون رفت‌وآمد کمتری از مقابلشان انجام می‌شود و از سر و  صدا دورند. اگر کوچکترین صدایی مزاحم خوابیدن و آرامشتان می‌شود، از پذیرش بخواهید اتاقی در این بخش هتل به شما بدهد‌. همچنین در هتل‌های بزرگ تفریحی مثل ریزورت‌ها به هیچ عنوان اتاقی نزدیک استخر نگیرید چون هم در معرض رفت و آمد بیشتری دارند و هم سر و صدا ممکن است تا نیمه‌شب مزاحم خوابتان شود.

انعام بدهید

در ابتدای سفرحتما به کارمند هتل انعام بدهید. علاوه بر جبران زحماتشان، گاهی سرویس بهتری هم می‌گیرید! به خصوص در هتل‌های خارجی این نکته را رعایت کنید. البته دیده شده بعضی هموطن‌هایمان در مثلا هتل‌های آنتالیا با یک مشت پسته هم مساله‌ی انعام را حل می‌کنند! بهتر است قبل از سفر خارجی، درباره‌ی میزان انعام در آن کشور تحقیق کنید و ببینید میزان عرف آن چقدر است.

از علامت‌ها استفاده کنید

کارت‌هایی که روی دستگیره‌ی در هتل قرار دارند، تزئینی نیستند. برای اقامت بهتر و آرامتر از آن‌ها استفاده کنید. اگر می‌خواهید خوابی آرام داشته باشید، قبل از خواب برگه‌ی «مزاحم نشوید» را بر روی دستگیره‌ی بیرونی در آویزان کنید تا نظافتچی یا خدمه‌ی هتل مزاحم استراحتتان نشوند.

تبدیل ارز

معمولاً تبدیل ارز در هتل‌ها مقرون به صرفه نیست بنابراین اگر اصرار دارید به جای پول کشور مقصد با خودتان فقط یورو یا دلار ببرید، به میزان حداقلی واحد پولی کشور مقصد را تهیه کنید. برای انعام دادن یا کرایه از این پول استفاده کنید و برای تبدیل پول به صرافی خارج هتل بروید.

مراقب وسایلتان باشید

اگر از گاوصندوق (سیف‌باکس) هتل استفاده نمی‌کنید، برای رعایت ایمنی و حفظ پول و اشیای قیمتی، قبل از خروج از اتاق آن‌ها را داخل چمدان بگذارید و آن را قفل کنید. برای ایمنی بیشتر هم قفل رمز چمدان را تغییر دهید و هم با کلید آن را قفل کنید.

هزینه‌های جانبی را در نظر بگیرید

گاهی اوقات هتل‌ها خدمات را در فهرست خدماتشان درج می‌کنند اما اعلام نمی‌کنند که این خدمات رایگان نیستند. مثلا هزینه‌ی پارکینگ، و وای فای را جداگانه حساب می‌کنند. این هزینه‌های جانبی در بعضی اوفات شامل خشکشویی، اسپا، تحویل روزنامه در اتاق، خوشامدگویی و گل در اتاق و... می‌شود. حتما ابتدای ورود از پذیرش بخواهید انواع خدمات هتل را که رایگان هستند برایتان شرح دهد تا هنگام تسویه با فهرست بلندبالایی از هزینه‌های عجیب و غریب مواجه نشوید.

چه چیزی از هتل بردارید و چه چیزی برندارید

شامپو، صابون، خمیردندان، مسواک، شانه، گوش پاک کن، تیغ ریش تراشی، دستمال کاغذی، لوازم التحریر (مثل خودکار، دفترچه یادداشت) و روزنامه، کیت خیاطی، پاشنه‌کش و واکس کفش، کیسه‌های پلاستیکی، دمپایی‌های روفرشی پارچه‌ای را می‌توانید برای خودتان بردارید. اما یادتان باشد حوله‌ها، ظرف و ظروف (کارد و چنگال و بشقاب و لیوان و...)، سشوار، ملافه، چوب‌لباسی و... لوازمی هستند که نمی‌توانید با خود به خانه ببرید.

بعد از رزرو هتل، برای اقامتی بهتر حتما این نکات را رعایت کنید