6 کلاهی که در هتل نباید سرتان برود

تا حالا برای‌تان اتفاق افتاده که موقع رزرو هتل، روی وب‌سایت شیک و تر و تمیز هتل عکس‌های خوش آب‌و‌رنگ اتاق‌های بزرگ ر ا ببینید که در توضیحات آن‌ها هم به شما اطمینان خاطر داده‌اند این هتل در چند قدمی موزه و بازار و مرکز شهر است؟ اما وقتی می‌رسید می‌بینید که هتل فقط برای شما و چمدانتان جا دارد و برای دیدن همان موزه باید تاکسی دربست بگیرید و آن بازار هم نزدیک است فقط یک ساعتی پیاده‌روی دارد! البته نمی‌توان گفت که هتل‌ها این اطلاعات غیر واقعی را مستقیم به شما می‌گویند، نه! تا وقتی که امکان گرفتن عکس از زوایای خاص و فریب‌دهنده و نوشتن متن‌های تبلیغاتی قانع کننده وجود دارد چرا باید این واقعیت‌ها مستقیم به شما گفته شود. در ادامه به 6 مورد از مهم‌ترین امکانات غلط انداز هتل‌ها اشاره شده است.

اتاق شامل صبحانه است

وقتی هتلی به شما وعده‌ی صبحانه آن هم سلف سرویس را می‌دهد طبیعتاً انتظار شما از صبحانه از نان و پنیر و آب جوش و چای کیسه‌ای فراتر می‌رود و به انواع املت، رولت، کره، شکلات، پنکیک، کرپ و مربا و قهوه و آبمیوه فکر می‌کنید. اما متأسفانه منظور آن‌ها از سلف سرویس و صبحانه‌ی کامل همان چیزی است که شما انتظار ندارید یعنی در حد نان و پنیر.

حتی گاهی اوقات ممکن است در اقامتگاه‌های « صبحانه و تخت‌خواب» که بیشتر در اروپا و کانادا رایج است و به " B&B" معروف هستند برای صبحانه از شما هزینه‌ی اضافی بگیرند و این در حالی است که سرو صبحانه آن‌قدر بدیهی است که کلمه‌ی صبحانه بخشی از نام این اقامتگاه‌ها شده است.

موقعیت هتل!

اگر زیاد اهل سفر کردن باشید حتما این جمله‌ها برای‌تان خیلی آشناست: دریا و ساحل فقط در چند قدمی شماست. این هتل در مرکز شهر است و پای‌تان را از هتل بیرون بگذارید خودتان را در وسط مراکز خرید و فروشگا‌ه‌های اصلی شهر می‌بینید. تا جاذبه‌های تاریخی شهر فقط یک پیاده‌روی کوتاه فاصله دارید. این‌ها همه برمی‌گردد به قدرت واژه‌پردازی در توصیف هتل‌ها. اگر موقعیت هتل خیلی برای‌تان مهم است باید حواستان باشد و قبل از رزرو این اطلاعات را روی گوگل مپ چک کنید تا فاصله‌های اصلی و دقیق هتل با مراکز خرید، جاذبه‌های تاریخی و دیگر اماکن مهم شهر را به‌دست بیاورید. شاید از نظر نویسنده‌ی توصیف هتل پیاده‌روی کوتاه یک پیاده روی یک ساعته باشد و مرکز شهر هم در نزدیکی شما باشد اما به شرط گرفتن تاکسی دربست.

اتاق‌هایی با ویو دریا

شاید دریا مهم‌ترین دلیلی باشد که شما را به شهرهای ساحلی می‌کشاند و در سفر به جزیره‌ها و شهرهای ساحلی چه چیزی بهتر از دیدن غروب آفتاب از بالکن اتاق و بیدار شدن با صدای مرغ‌های دریایی. اما اگر دارید اتاقی را رزرو می‌کنید که در توصیف آن ادعا شده این اتاق رو به دریاست بهتر است خیلی روی دیدن منظره‌های رویایی حساب نکنید.

ممکن است به شما بگویند که ویو این اتاق رو به دریاست اما منظورشان یک تکه از دریا از لابه‌لای ساختمان‌های بلند و سر به فلک کشیده باشد که باید سرتان را با هزاردرد سر بچرخانید تا دیده شود. بنابراین اگر می‌خواهید دریا در نزدیکی شما باشد و مرتب برای شنا بروید خیلی روی این‌که می‌گویند این اتاق رو به دریاست حساب نکنید؛ شاید بهترین راه حل خواندن سفرنامه‌های افرادی است که در آن هتل اقامت داشته‌اند.

اینترنت رایگان

این روزها که اینترنت بخش جدانشدنی زندگی ما شده هتل‌ها هم از این فرصت استفاده می‌کنند و برای نشان دادن کامل و مجهز بودن هتل‌شان مدعی می‌شوند که اینترنت رایگان در اختیار مسافران قرار می‌دهند. بعضی مواقع منظور هتل‌ها از اینترنت رایگان لابی است. یعنی باید لباس‌های‌تان را بپوشید و برای چک کردن تلگرام‌تان به لابی بروید. ممکن است اینترنت محدودی را برای اتاق شما در نظر بگیرند و هر کدام از شما تا بخواهید صفحه‌ای را باز کنید حجم‌تان تمام می‌شود یا این ‌که سرعت اینترنت آن‌قدر پایین است که شما از آن صرف نظر می‌کنید. اگر راهی سفرهای خارجی شوید مدل جدیدی از خدمات اینترنت خواهید دید که در آن اینترنت در اختیار شما قرار می‌دهند اما با سرعت خیلی پایین و برای ارتقا سرعت و برای اینکه برای باز کردن هر صفحه از گوگل و اینستاگرام چند دقیقه منتظر نمانید از شما هزینه‌ی اضافی دریافت می‌کنند.

هزینه‌ی خدمات اضافی

فکرش را بکنید شما فقط یک هزینه‌ی معقول و منطقی پرداخت می‌کنید و به ازای آن قرار است یک اقامت لوکس را تجربه بکنید؛ از ترانسفر فرودگاهی، نوشیدنی و پذیرایی خوشامد گویی، اینترنت رایگان و مینی‌بار گرفته تا استخر و دیگر خدمات.

گرفتن هزینه‌ی اضافی از مهمانان هنگام تحویل هتل و یا در مرحله‌ی نهایی رزرو از راه‌کارهای مورد علاقه‌ی هتل‌ها برای شارژ کردن مهمانان است بدون این‌که نیازی به افزایش قیمت پایه داشته باشند. ممکن است در توضیحات هتل به شما نگفته باشند که استخر هتل و استفاده از مینی‌بار و اینترنت رایگان نیست و شما بعد از پشت سر گذراندن صفحات رزرو و هنگام پرداخت ببینید که مبلغ پرداختی با آن قیمتی که در صفحه‌ی اصلی دیده‌اید خیلی فرق دارد و این‌جاست که هتل ها برای هر خدمت اضافه‌ای از شما پول دریافت می‌کنند. بنابراین بهتر است حواستان به این نکته باشد.

وقتی بین عکس‌هایی که می‌بینید و واقعیت فرسخ‌ها فاصله است

کلمات تنها ابزار هتل‌ها برای نشان دادن خودشان فراتر از واقعیت نیستند، نقش مهم عکس‌ها را هم نباید نادیده گرفت. با استفاده از لنزهای چشم ماهی می‌توان یک اتاق کوچک را آن‌قدر بزرگ و خوب جلوه داد که مسافر در اولین نگاه سراغ رزرو هتل برود و یا ممکن یک اتاق مجهز به وسایل بدن‌سازی را با استفاده از آینه‌ها به اندازه‌ی یک سالن بدن‌سازی جلوه دهند. البته استخر هتل هم هیچ وقت مثل عکس‌ها تمیز و خلوت نیست و واقعا کارشان در مخفی کردن آن همه کودکی که دراستخر هتل با جیغ و داد آب بازی می‌کنند، حرف ندارد. یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان پیدا کردن از وضعیت واقعی هتل چک کردن عکس‌های هتل روی وب‌سایت tripadvisor.com هست که عکس‌ها را مسافران خودشان می‌گیرند و روی وب‌سایت بارگذاری می‌کنند. شما می‌توانید عکس‌های واقعی بدون تکنیک‌های بازاریابی ببینید و نظرات کاربران را هم بخوانید تا از صحت و سقم تمام اطلاعات پیشنهادی هتل‌ها مطمئن شوید.