6 ویژگی هتل‌ها که خوشایند مسافران نیست

ویژگی های ناخوشایند هتل ها

موقع رزرو هتل تمام سعی‌مان را می‌کنیم که بهترین هتل را با مناسب‌ترین قیمت و امکانات خوب پیدا کنیم. قیمت‌ها را در وب‌سایت‌های مختلف مقایسه می‌کنیم، نظرات کاربران را می‌خوانیم و بالاخره تصمیم‌مان را نهایی می‌کنیم. اما واقعیت این است که بعضی نکته‌ها را فقط بعد از اقامت در هتل و با تجربه‌ی شخصی متوجه می‌شویم. این پست از این نکته‌ها برای شما می‌گوید البته از زبان کسی که کارش سفر کردن است و هتل شده خانه‌ی اولش. این نکات را بخوانید، با راه حل‌های پیشنهادی آشنا شوید تا در مواجهه با آ‌ن‌ها مثل آب خوردن قضیه را حل‌وفصل کنید و از اقامت‌تان لذت ببرید.

پریزهایی که سر جای‌شان نیستند

اتاق‌هایی که برای اقامت چند نفر در نظر گرفته شده‌اند اما فقط یک یا دو پریز دارند واقعا باعث تعجب هستند اما عجیب‌تر از آن هم جای پریزهاست، پریزهایی که در ورودی اتاق کنارهم ردیف شده‌اند و احتمالا موقع طراحی با خودشان فکر کرده‌اند که مسافران قرار است سر پا بایستند تا گوشی و دستگاه‌های خود را شارژ کنند. اما از آن جایی که هر کاری راهی دارد با همراه داشتن پاور بانک و یا چند راهی لازم نیست برای شارژ کردن گوشی‌تان منتظر آزاد شدن پریز در اتاق‌های چند نفره باشید باشید و یا سرپا بایستید تا دستگاه‌تان شارژ شود، گوشی‌تان را به شارژ بزنید و با خیال راحت بخوابید.

شارژکردن موبایل در هتل

پرده‌هایی که با آفتاب راحت‌اند

کسی نمی‌تواند منکر این باشد که تماشای طلوع آفتاب و دیدن نخستین پرتوهای خورشید صبح‌گاهی برای انسان‌ لذت بخش است اما واقعا نه زمانی که شما قرار و جلسه‌ی کاری مهمی دارید و نیاز دارید با آرامش بخوابید و یا شب قبل تا دیر وقت بیدار بوده‌اید و دوست دارید از خواب شیرین دم صبح لذت ببرید. پرده‌های بعضی از هتل‌ها بیشتر برای رفع تکلیف آویزان شده‌اند تا کاربرد واقعی آن‌ها. برای این که اجازه ندهید این مساله به سادگی خواب شما را بر هم بزند و آرامش شما را در طول اقامت مختل کند  چشم‌بندتان را فراموش نکنید. البته پرده‌های نازک و غیرکاربردی تنها دلیل برای همراه داشتن چشم‌بند نیستند، اگر اتاق شما سینگل نیست و قرار است اتاق را با مسافر دیگری شریک شوید و هم‌اتاقی شما تمایل دارد تا دیروقت با گوشی‌ یا لپ‌تاپ‌اش مشغول باشد، چشم‌بندتان را بزنید و با آرامش بخوابید.

راه‌رو‌های پر سر و صدا

حتی اگه موقع رزرو آنلاین هتل به دقت عکس‌ها را زیر و رو کرده باشید و خیال‌تان راحت باشد که اتاق خوبی پیدا کرده‌اید، احتمالا قرارگرفتن اتاق کنار آسانسوری که مدام در حال رفت‌و‌آمد است و یا اقامت خانواده‌ای با بچه‌های شلوغ و پر سروصدا را پیش بینی نکرده بودید. بهترین راه برای حل این مساله این است که اگر واقعا به صدا حساس هستید و قرار است تمام مدت اقامت را درگیر این مساله باشید همان موقع ورود از هتل بخواهید اتاق شما را عوض کند و اتاقی دنج به شما بدهد. اگر اتاق خالی پیدا نکردید و یا امکانات و موقعیت اتاق خالی رضایت بخش نبود ساده ترین راه استفاده از گوش‌گیر است. قبل از سفر سعی کنید گوش‌گیر تهیه کنید و با خودتان ببرید، اگر هم همراه تان نبرده‌اید در اولین فرصت تهیه کنید تا سر و صدای راهرو و اتاق‌های همسایه آرامش‌تان را از شما نگیرد.

راهرو هتل

اینترنت ضعیف و گران

فرقی نمی‌کند که سفر شما کاری باشد یا تفریحی، در هر صورت اینترنت بخش مهمی از زندگی ما شده که تقریبا بدون آن زندگی ما مختل می‌شود. خیلی از هتل‌ها مدعی می‌شوند که اینترنت دارند اما وقتی وارد هتل می‌شوید می‌بینید منظورشان لابی بوده، یعنی برای هر بار چک کردن تلگرام یا فرستادن ایمیل باید لباس‌تان را عوض کنید و راهی لابی شوید. مواقعی هم که اینترنت هست ممکن است حجمی که به شما اختصاص داده‌اند آن‌قدر کم باشد که با چند دقیقه اینترنت‌گردی تمام شود و یا سرعتش آن‌قدر ضعیف باشد که به طور کلی شما را منصرف کند. بعضی از هتل‌ها برای ارتقا سرعت اینترنت هزینه‌ی بالایی دریافت می‌کنند اما این مساله یک راه حل ساده دارد: بسته‌ی اینترنت تلفن همراه‌تان را فعال کنید و اگر می‌خواهید از اینترنت روی دستگاه‌های دیگرتان استفاده کنید هات‌اسپات کنید و با هزینه‌ی کمتر نیازتان به اینترنت را هم برطرف کنید.

خوراکی‌های رنگارنگ و پولی

علاوه بر مینی‌بارهای هتل که اغلب از نوشیدنی‌ها و شکلات‌های خوشمزه پر می‌شوند، موقع ورود به اتاق هتل ممکن است با اسنک‌ها، خوراکی‌ها و میوه‌های رنگارنگ روبه‌رو شوید. شاید فکر کنید که این پذیرایی‌ها رایگان است و بخشی از خدمات هتل است اما به ازای استفاده از این خوراکی‌ها  هتل مبلغی تقریبا دو برابر قیمت واقعی آن‌ها از شما دریافت می‌کند. برای این‌که نخواهید این قیمت گزاف را به هتل پرداخت کنید، قبل از این‌که وارد هتل شوید از نزدیک‌ترین سوپرمارکت به هتل آب معدنی و تنقلات و کیک و شکلاتی که برای میان وعده ممکن است هوس کنید تهیه کنید تا لازم نباشد به ازای استفاده از این سرویس هتل هزینه‌ی زیادی متقبل شوید.

مینی بار هتل

حریم خصوصی اتاق هتل

انتظار می‌رود اتاقی که در آن اقامت داریم یک محیط خصوصی و امن باشد و وقتی اتاق را برای گشت و گذار در شهر ترک می‌کنیم نگران وسایل گران قیمت‌مان نباشیم، اما واقعیت این نیست و کادر خدمات خانه‌داری برای تمیز کردن اتاق و یا عوض کردن ملافه‌ها می‌توانند وارد اتاق ما شوند. اگر در طول اقامت دوست ندارید خدمه برای تمیز کردن اتاق آرامش شما را به هم بزنند و یا این‌که اشیای قیمتی با خود دارید که راحت نیستید کسان دیگری وارد اتاق شما شوند بهتر است تمام مدت اقامت‌تان تابلوی "لطفا مزاحم نشوید" را روی اتاق‌تان نصب کنید.